خطاهای سئو بدون دانش فنی
سئو تکنیکال، 15 روش عالی برای تشخیص و رفع مشکلات سئو فنی راست چین
شما می توانید از طریق نصب افزونه هایی مانند wp rocket سرعت سایت خود را افزایش دهید. اگر سایت شما ایمن نباشد زمانی که دامنه خود را در گوگل کروم وارد کنید پس زمینه خاکستری یا قرمز با متن اخطار مبنی بر ایمن نبودن وب سایت به شما نشان داده می شود. در واقع کاربران با دیدن این پیغام روی دکمه بازگشت کلیک کرده و به serp باز می گردند. پس لازم است تا سایت دامنه سایت خود را بررسی کنید به همین دلیل یکی از مهم ترین مشکلات فنی در سئو سایت https نبودن است. بنابراین در زمینه رفع مشکلات سئو تکنیکال این مورد را حتماً در نظر داشته باشید. اگر میخواهید در دنیای اینترنت موفق شوید، باید سئو سایت خود را جدی بگیرید.
برای همین باید مطمئن شی که هر جا قراره تغییر دائمی باشه، از ریدایرکت 301 استفاده کنی. لینکهای شکسته (Broken Links) همون لینکهایی هستن که وقتی کاربر روشون کلیک میکنه، به صفحهای هدایت نمیشه و معمولاً با خطای 404 مواجه میشه. این لینکها هم تجربه کاربری رو خراب میکنن و هم روی سئو تأثیر منفی دارن. برای اینکه سایتت همیشه بهینه باشه، باید بهطور مرتب لینکهای داخلی و خارجی سایتت رو بررسی و لینکهای شکسته رو اصلاح کنی. نقشه کلمات کلیدی بهت کمک میکنه ساختار سایتت رو بهتر مدیریت کنی و مطمئن بشی که همه کلمات کلیدی مهمت پوشش داده شدن. برای ساختن نقشه کلمات کلیدی، اول باید کلمات رو دستهبندی کنی، بعد اونا رو به صفحات مرتبط وصل کنی.
بطور کلی از مشکلات فنی در سئو سایت می توان به انتشار محتوای تکراری، سرعت لود پایین صفحات، نداشتن سایت مپ و… اشاره داشت. این موارد را باید در سایت خود مورد بررسی قرار دهید تا در ادامه روند سئو سایت دچار مشکلات بزرگتر نشوید. اگر مدیر یک وب سایت هستید و در این زمینه سئو تخصص ندارید بهتر است سایت خود را به یک تیم متخصص در این حوزه مانند سئو ایران بسپارید. برای شناسایی مشکل ساختاری دایرکتورهای میتوانید از نشانههای آن در کاهش سرعت خزش کراولرها، افت تجربه کاربری و افت رتبه سایت خود متوجه شوید. لینکهای داخلی تاثیر زیادی در افزایش امتیاز سئو تکنیکال سایت شما دارند. آنها در افزایش زمان حضور کاربران در سایت، افزایش نرخ تبدیل، بهبود تجربه کاربری و… تاثیر مستقیم دارند.
برای حل این مشکلات از ابزارهای تخصصی مثل اچرفس Ahrefs، سمراش SEMrush، و اسکریمینگ فراگ Screaming frog استفاده کنید. بهتر است برای بروز این خطاها و هنگام تولید صفحات یا محتوای جدید تمامی این نکات را رعایت کنید. همچنین بهتر است از حروف کوچک انگلیسی برای نوشتن آدرس urlها استفاده کنید. اگر خطای کرالینگ سایت شما از جانب سرور باشد، باید با ارائه دهنده سرور هاست خود تماس برقرار کنید و با آنها راجع به این خطا یا مشکل مشورت کنید. اگه بخوای فایل robots.txt فعلی سایتت رو ببینی، فقط کافیه آدرس سایتت رو وارد کنی و بعدش "/robots.txt" رو به انتهاش اضافه کنی. ما پیشنهاد میکنیم که روی همه این بخشها کار کنی تا استراتژی سئویی که داری کامل و همهجانبه باشه.
بنابراین، هر خطایی در این نقطه موجب بینتیجه شدن تمامی تلاشهای شما برای بهینهسازی میگردد. بعد از اینکه مطمئن شدید سایت شما از نظر تولید محتوای باکیفیت، متناسب با سئو سایت است، میتوانید آن را راهاندازی و تست کنید. با انجام این کار، متوجه میشوید که سایت شما چه نقاط ضعفی دارد و چگونه میتوانید آنها را برطرف کنید. همچنین سعی کنید در این مرحله، ویژگیهای منفی سایت خود را برطرف کرده و یک سایت کامل و جامع در اختیار مخاطب قرار دهید. موبایل فرندلی بودن صفحات سایت از نگاه گوگل به این معنی است که صفحات سایت شما در همه دستگاه ها و به ویژه موبایل به درستی به کاربر اطلاعات و داده ها را نمایش می دهند. این امر به این دلیل اهمیت دارد که بسیاری از کاربران امروزه با موبایل اطلاعات و داده های موردنیاز خود را از گوگل بدست می آورند.
بنابراین گوگل نمیتواند صفحات سایت شما را بهدرستی رتبهبندی کند و این صفحات رقیب یکدیگر خواهند بود. استفاده از تگ برای طبقهبندی مطالب و همچنین دسترسی راحتتر کاربر به آنها است. اما برخلاف تصور رایج افراد، استفاده زیاد از تگ باعث افزایش رتبه سایت نمیشود. رباتهای خزنده گوگل مدت زمان مشخصی را صرف ایندکسکردن یک سایت و صفحات آن میکنند و هرچه از برچسبهای بیشتر استفاده کنید، بودجه خزش صرف صفحات جدید و غیر اصلی سایت شما میشود. از طرفی محتوای تکراری موتورهای جستجو را گیج کرده و آنها را مجبور به انتخاب یکی از صفحات مشابه میکنند.
برای پی بردن به مشکلات لینکسازی داخلی نیاز به ابزارهای تخصصی لینک سازی یا افزونههای تحلیلی و آنالیز لینک دارید. چراکه شناسایی مشکلات لینکهای داخلی به راحتی امکانپذیر نیست، چون هم تعداد لینکها زیاد است و هم ساختار آنها کمی پیچیدگی دارد. مثلا من اینجا در این صفحه از سایت و محتوای مربوط به «آموزش سئو تکنیکال»، دو لینک داخلی مختلف با انکرتکست های «ساختار صحیح سایت در سئو» و «لینک سازی داخلی» به کار بردم. ساده ترین ابزار تشخیص یا شناسایی صفحات و محتوای تکراری، موتور جستجوی گوگل است. شما با انتخاب و کپی بخش کوتاهی از یک محتوا و سرچ آن در باکس جستجوی گوگل میتوانید محتوای مشابه آن در سایت خود را پیدا کنید.
شما باید دسترسی موتور جستجو به سایت خود را به خوبی مدیریت کنید و فقط صفحات بی ارزش و کم اهمیت را از نتایج خارج کنید. ریدایرکت های 301 زمانی استفاده می شود که شخصی به صفحه ای در سایت شما لینک می دهد که دیگر وجود ندارد یا اشتباه است. اگر شخصی از طریق آن لینک از سایت شما بازدید کند، به جای صفحه خطا، یک صفحه مرتبط در سایت به او نشان داده می شود. سرعت سایت با پیچیده تر و بزرگتر شدن وب اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است. گوگل در سال 2010 به طور رسمی عملکرد وب را به الگوریتم خود اضافه کرد و تا به امروز همچنان یک سیگنال رتبه بندی مهم است.
اصلا فکر نکنید که چون برای طراحی سایت خود کدن ویسی و برنامهنویسی انجام نمیدهید، کیفیت بالایی ندارد. برعکس، گاهی سایتهایی که از این طریق طراحی میشوند، مزایای بیشتری نسبت به سایتهای کد نویسی شده دارند. در ادامه، برخی از مهمترین مزایایی که شما میتوانید با طراحی سایت بدون نیاز به کدنویسی به آنها دست پیدا کنید را نام میبریم. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دستورالعمل اضافی را حذف کنید و تنها دستورالعملی را که می خواهید گوگل و سایر موتورهای جستجو از آن تبعیت کنند، رها کنید. در کار خود به عنوان مشاور فنی سئو وب سایت، هر روز با مسائل مختلف فنی و تکنیکال سئو مواجه می شوم. برای حل این مشکل باید در ساختار دایرکتوری های سایت خود تغییرات مثبت مطابق با استانداردهای سئو تکنیکال ایجاد کنید.
سئوی تکنیکال به بهینه سازی فنی وب سایت و سرور اشاره دارد که به خزنده های موتورهای جستجو کمک می کند تا وب سایت شما را برای بهبود رتبه سایت در گوگل به طور مؤثر خزش ایندکس نمایند. هزینههای بالای تبلیغات، نرمافزارهای تحلیلی و ابزارهای بهینهسازی وب میتواند به سرعت منابع مالی آنها را تحت فشار قرار دهد. این وضعیت نه تنها بر کیفیت خدمات ارائهشده تأثیر میگذارد، بلکه میتواند ناامیدی و استرس را نیز به همراه داشته باشد. سئو کاران برای حفظ مشتریان و جذب پروژههای جدید، باید به طور مداوم در هزینهها و سرمایهگذاریهای خود تعادل برقرار کنند. این چالشها نه تنها بر عملکرد حرفهای آنها تأثیر میگذارد، بلکه میتواند به زندگی شخصی و روحی آنها نیز آسیب برساند.
63 درصد صاحبان وبسایتها مطلقا هیچ تلاشی برای ایجاد توضیحات متا نمیکنند و تقریبا 54 درصد از وبسایتها دارای توضیحات متای تکراری هستند. شما میتوانید باتوجه به شرایط و کسب و کار خود، قالبهای مناسبی را انتخاب و خریداری کنید. برای خریداری این قالبها میتوانید از قالبهای موجود در اینترنت استفاده کنید. در اینترنت انواع قالبهای مختلف با قابلیتهای سفارشیسازی وجود دارند که میتوانید با خیال راحت از آنها برای انواع پلتفرمهای طراحی سایت استفاده کنید. برخی از پرطرفدارترین قالبها که در حال حاضر در دسترس است را در قسمت پایین نام بردهایم. علاوه بر این موارد، قالبهای دیگری نیز وجود دارند که همگی با قیمت بسیار مناسبی در اختیار شما قرار میگیرند.
سرعت پایین لودینگ صفحات سایت نه تنها باعث کاهش نرخ ترافیک میشود بلکه نرخ بانس ریت را هم بالا میبرد. اینها جز خطاهای رایجی هستند که بسیاری از مدیران سایت ها آگاهانه یا ناخواسته در سایت خود ایجاد میکنند. از آنجایی که این موارد را می توان مسائل مربوط به قابلیت استفاده در نظر گرفت، میتوان با انجام سئو تکنیکال آنها را برطرف کرد. برای پیدا کردن این مشکلات، میتونی از ابزارهایی مثل Screaming Frog یا Google Search Console استفاده کنی. این ابزارها بهت نشون میدن کجا ریدایرکتهای زنجیرهای یا حلقهای اتفاق افتاده و باید اون ریدایرکتها رو اصلاح کنی تا مستقیم به مقصد نهایی برسونن و مسیر رو کوتاهتر کنن.
اگر سایت شما اصلا ایندکس نشده، میتوانید با افزودن URL سایتتون به گوگل، رفع مشکل را شروع کنید. سایر مواقع ترافیک شما کاهش مییابد زیرا تغییرات در الگوریتم ممکن است در ابتدا رتبه بندی صفحه را تغییر دهد و برخی از صفحات را در بالای صفحه قرار دهد که نباید وجود داشته باشند. حدود 30 روز صبر کنید تا ببینید آیا صفحه به رتبه بندی خود باز میگردد یا خیر. اگر رقابت بالا رفته است، مطمئن شوید وب سایت شما با تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند و با پیوندهای جدید به روز شده باشد. از راهنمای سئو در صفحه ما استفاده کنید تا مطمئن شوید همه چیز به درستی بهینه شده است.
در نهایت، سعی کنید به صورت مداوم سایت خود را آپدیت نگه دارید تا از جدیدترین قابلیتهایی که میتوانید با طراحی سایت بدون کدنویسی به آنها دسترسی پیدا کنید، آگاه شوید. با بهروزرسانی سایت به صورت مداوم، امکان اضافه کردن قابلیتهای جدیدی که میتوانید بهصورت رایگان به آنها دسترسی داشته باشید، وجود دارد! حتی در برخی مواقع قابلیتهایی اضافه میشوند که میتوانید با پرداخت هزینه بسیار کم، سایت خود را تا حد زیادی ارتقا دهید. به همین دلیل بهتر است قبل از استفاده از آنها، اطلاعات کاملی درباره آنها به دست بیاورید. البته در پایان مقاله نیز به مقایسه چند مورد از برترین پلتفرمهای طراحی سایت بدون کدنویسی خواهیم پرداخت.
در انجام این کار حتما از ابزارهای تخصصی اسکیما یا سرچ کنسول گوگل کمک بگیرید. شما با کمک ابزارهایی مثل اچرفس میتوانید به این مشکلات فنی لینکسازی پی ببرید. ساختار قوی و درست url به این معنی است که متناسب با موضوع و محتوای سایت و مطابق با استاندارهای سئو تکنیکال باشند. زمانی هم که این خطا کاملا فنی و مربوط به بخش تکنیکال و داخلی سایت است، از سرچ کنسول گوگل برای بررسی عملکرد و خزش کرالرها استفاده کنید. افزونه یوآست سئو به سادگی و به طور خودکار sitemap را برای وبسایت اینترنتی شما ایجاد میکند.
با تاکید گوگل بر ارائه بهترین تجربه کاربری ممکن به کاربران، عواملی مانند سرعت سایت و در دسترس بودن آن به عوامل کلیدی در رتبه بندی سایت ها در این موتور جستجو تبدیل شده اند. برای اینکه بدونی چقدر میتونی توی نتایج جستجو رتبه بگیری، باید پتانسیل رتبهبندی سایتت رو درک کنی. اول باید ببینی که کلمات کلیدیای که میخوای روشون کار کنی چقدر رقابت دارن و چه میزان جستجویی دارن. بعد از اون، باید بررسی کنی که آیا محتوای سایتت، بهینهسازی فنی و تجربه کاربریت به اندازه کافی قوی هست که بتونه با رقبا رقابت کنه یا نه. استفاده از آدرس درست برای صفحات و کلمات کلیدی در آن، به کاربران و موتورهای جستجو محتوای صفحه را نشان میدهد.
آدرس صفحات سایت را بررسی کنید اگر URL های شما در حال حاضر وضعیت بدی دارند، باید این مشکل را برطرف کنید. باتوجه به CMS که استفاده میکنید (وردپرس در این مورد بهترین است)، میتوانید «الگوهای url» را تغییر دهید که این تغییرات در کل سایت اعمال میشوند. اگر نه، برنامه نویس شما می تواند URL های پویا را با استفاده از فایل “htaccess” بازنویسی کند. توجه کنید که حتما بعد از اصلاح ساختار آدرس صفحات، آدرسهای قدیمی را به آدرس جدید ریدایرکت کنید. بدون داشتن محتوای مفید و تجربه کاربری خوب، سایتت توی رتبهبندی گوگل به مشکل برمیخوره و ترافیک ارگانیک زیادی نمیگیری. چیزی که همیشه باید بهش توجه کنی اینه که محتوایی تولید کنی که برای کاربر جذاب و ارزشمند باشه، نه فقط برای موتورهای جستجو.
اگر سایت دارای دستورالعمل های متعدد و متناقض nofollow و/یا noindex در هدر HTTP و/یا HTML باشد، گوگل به احتمال زیاد محدود کننده ترین دستورالعمل را انتخاب خواهد کرد. متأسفانه راه های زیادی برای پیاده سازی نادرست URL های متعارف وجود دارد. بهترین حالت با URLهای متعارف نادرست این است که موتور جستجو به سادگی آنها را نادیده می گیرد و به تنهایی عنصر پیوند متعارف یک صفحه را انتخاب می کند. هر صفحه دیگری را هم که میخواهید برای گوگل مسدود کنید، در ادامه این کد دستوری قرار دهید. ریدایرکت ناخواسته به این شکل است که کاربران را از یک URL که به دنبالش هستند، خارج و به یک URLدیگر که اصلا دنبال آن نیستند، وارد میکند.
برای موفقیت در سئو، لازم است به تمامی جوانب فنی و محتوایی سایت توجه داشته باشید. سئو یک فرآیند پویاست که نیازمند توجه مستمر به الگوریتمها و تغییرات جدید گوگل و رعایت بهترین روشهای بهینهسازی است. اگر صفحهای این خطا را نشان دهد، رباتهای گوگل آن را از ایندکس خارج میکنند و تمامی بک لینکهای آن صفحه را از دست میدهید. از طرفی اعتبار سایت شما افت میکند و ارزش خود را نزد کاربران از دست میدهد. یکی دیگر از تبعات این اتفاق بر سئو، افزایش نرخ پرش سایت و کاهش نرخ تبدیل و رتبه سایت است.
پیشنهاد میکنیم از ابزار Site Audit از Semrush استفاده کنی تا مشکلات نقشه سایتت رو پیدا کنی و رفعشون کنی. اول از همه باید یه راهی برای نظارت بر عملکرد SEO سایتت راه بندازی و صفحاتت رو به موتورهای جستجو معرفی کنی. پیوند های شکسته می توانند تجربه کاربر را مختل کند و به سئو وب سایت شما آسیب برسانند .شما باید به طور مرتب وب سایت خود را برای پیوند های شکسته اسکن کنید و آن ها را برطرف کنید. تگ متا ربات NOINDEX به گوگل می گوید که یک صفحه خاص را فهرست بندی نکند. اگر به طور تصادفی متا ربات ها را روی صفحه ای تنظیم کنید که می خواهید فهرست شود، ممکن است منجر به مشکلات رتبه بندی شود.
بنابراین این احتمال وجود دارد که صفحه اصلی برای ایندکسشدن و قرارگیری در نتایج جستجو انتخاب نشود. گوگل به محتوای تکراری و کپی شده بسیار حساس است و با آن شدیدا برخورد میکند. محتوای بیکیفیت با سرعت بسیار زیادی توسط این موتور جستجوگر شناسایی میشود و رتبه وبسایت کاهش مییابد. برای حل این مشکل، بهتر است وقت بیشتری برای تولید محتوا بگذارید و سعی کنید آن را به شیوهای متفاوت بنویسید. تمرکز بر تعداد بالای کلمات کلیدی بدون توجه به کیفیت محتوا، اشتباهی رایج است که گوگل به راحتی آن را شناسایی کرده و رتبه سایتهایی که از این روش استفاده میکنند را کاهش میدهد. برای حل این مشکل، بهتر است از کلمات کلیدی به صورت طبیعی و در متنهای با ارزش بالا استفاده کنید.
پس از تغییر ساختار دایرکتوری ها حتما از ریدایرکت ۳۰۱ برای انتقال صفحات قدیمی به صفحات جدید استفاده کنید. بعد از اینکه صفحات دارای توضیحات متای ناقص یا غیربهینه یا فاقد آنها را پیدا کردید، باید برای تک تک آنها توضیحات متا را بازنویسی و بهینه کنید. یکی از خصوصیات معمول لینکها این است که بعد از مدتی ممکن است شکسته یا مخدوش شوند؛ به این معنی که دیگر وجود نداشته باشند و هیچ صفحه درستی را به کاربر نشان ندهند. یعنی اگر در ابتدای نام دامنه سایت شما به جای عبارت «https»، عبارت «http» بدون حرف s را ببینید، به معنی این است که دامنه سایت شما امنیت کافی ندارد. اگر هم هیچ کدام از روش های بالا در حل مشکل کراولینگ سایت شما تاثیرگذار نبودند، به بخش مشاوره سئو سفینه بروید و درخواست خود را برای دریافت مشاوره تخصصی ثبت کنید. یادتان باشد، در صورتی که هر سوالی در مورد مفاهیم این مقاله در ذهنتان وجود داشت، میتوانید آن را در بخش نظرات مطرح کنید تا در کمتر از 24 ساعت پاسخ تخصصی آن را دریافت کنید.
اگر ندانید از کجا باید شروع کرد، آگاهی از متداولترین اشتباهات سئوی فنی به شما کمک میکند تا در مسیر درست قدم بردارید. این مقاله به شما میآموزد که صفحات دارای اهمیت بیشتر را در اولویت قرار دهید، و درباره شدت تاثیرگذاری هر خطا نیز درک بهتری داشته باشید. سرعت صفحه یکی از فاکتورهای قابل توجه گوگل در رنکینگ است، این مورد روی تجربه کاربر تاثیرگذار است و بنابراین، معیارهایی مانند نرخ پرش (bounce rate) را نیز تحت تاثیر میگذارد. بیش از 20 درصد وبسایتها دارای سرعتی پایین برای بارگذاری صفحه هستند، میزان شدت تاثیر این مقوله، توجه بیشتری از جانب صاحبان وبسایتها میطلبد. در مراحل ابتدایی آموزش طراحی سایت بدون کد نویسی، برخی از پلتفرمهای محبوب برای طراحی سایت را به شما معرفی کردیم.
برای بهبود عملکرد سایت در دستگاههای موبایل، زمان بارگذاری را کاهش دهید، حجم فایلها را کم کنید، و از شبکه تحویل محتوا (CDN) استفاده کنید تا محتوا نزدیک به کاربران ذخیره شود. همچنین، یک طراحی واکنشگرا به سایت شما اجازه میدهد تا در تمامی اندازههای صفحه به درستی نمایش داده شود. تنظیمات سئو و بهینهسازی سایت باعث میشود که سایت شما در میان سایر رقبا در نتایج اولیه گوگل ظاهر شود. برای مثال، باید از کلمات کلیدی کاربردی متناسب با کسب و کار خود بهره بگیرید و به تعداد مجاز از این کلمات در محتواها استفاده نمایید. همچنین تا حد امکان کلمات کلیدی را در اوایل پاراگرافها قرار دهید تا عملکرد بهتری در سئو سایتها داشته باشند.
اقدام به خرید بک لینک ممکن است میانبری برای افزایش رتبه سایت شما بهنظر برسد، اما قبل از تصمیم به انجام آن باید از معایبش مطلع شوید که در ادامه به شما توضیح خواهیم داد. سئو تکنیکال به بهبود جنبه های فنی یک وب سایت به منظور افزایش رتبه صفحات آن در موتورهای جستجو اشاره دارد. یک وب سایت سریع، قابلیت خزش بالا و قابل درک برای موتورهای جستجو، اصول اساسی سئو هستند. تاریکترین لحظات یک سئو کار شامل چالشهای متعددی از جمله تغییرات الگوریتمهای گوگل، پروژههای ناکام، فشار زمان، مشکلات فنی و انتقادات منفی است. این چالشها میتوانند تأثیر بسزایی بر روحیه و کارایی سئو کاران داشته باشند. اما با بهرهگیری از آموزش مداوم، مدیریت زمان، تحلیل دقیق و ارتباط مثبت با مشتریان، میتوان به این چالشها غلبه کرد و به موفقیت دست یافت.
ساختار داده به موتور های جست و جو مانند گوگل کمک می کند تا نوع محتوای وب سایت شما را درک کنند. این کار با استفاده از کد های HTML خاصی انجام می شود که به “نشانه گذاری طرحواره” معروف است. اگر از نشانه گذاری طرحواره نادرست یا نامناسب استفاده کنید، گوگل ممکن است نتواند محتوای وب سایت شما را به درستی درک کند. این می تواند منجر به مشکلات رتبه بندی شود؛ زیرا گوگل نمی داند وب سایت شما در مورد چیست یا چه ارزشی برای کاربران دارد. در این مقاله سعی کردیم رایج ترین اشتباهات سئو سایت را به شما معرفی کنیم. مطمئنا با تغییر الگوریتم های گوگل، اشتباهات سئو وبمستران هم تغییر کرده و باید منتظر اشکالات جدید باشیم.
بعد از اینکه کارهای طراحی سایت بدون کد نویسی رایگان انجام شد، لازم است به برخی نکات مهم توجه کنید تا بتوانید سایت خود را در موتور جستجوی گوگل ارتقا دهید. اگرچه این کار شاید خیلی معمولی و پیش و پا افتاده به نظر برسد؛ اما نکاتی دارد که اگر به آن توجه نکنید، میتواند تمام کارهایی که تاکنون انجام دادهاید را هدر دهد. علاوه بر این، مرورگرها هشدارهایی مبنی بر بارگیری سایت از طریق HTTP نشان خواهند داد. تمام موارد مثال بالا – اگر به تعداد زیادی URL در سایت مربوط باشد – می تواند تأثیر منفی بر خزیدن سایت و تجربه کاربری داشته باشد. هم کاربران و هم ربات های موتور جستجو ممکن است در صورت مواجه شدن با تغییر مسیر معیوب سایت را رها کنند. در زمانی که چند صفحه در سایت داشته باشید که دارای محتواهای تکراری باشند، در چنین شرایطی برای موتورهای جستجو سخت می شود که کدام صفحه را در اولویت بالاتری قرار دهند.
محتوای طولانی که به تمام جنبههای موضوع بپردازد، شانس بیشتری برای جلب رضایت کاربران و افزایش رتبهبندی دارد. همچنین، برای ایجاد اعتماد و اعتبار، از معیارهای E-E-A-T (تجربه، تخصص، اعتبار، و اعتماد) استفاده کنید و نشان دهید که محتوای شما توسط یک کارشناس نوشته شده است. با جستجوی کلمه کلیدی خود، نوع صفحات نمایش دادهشده را بررسی کنید تا ساختار مناسب محتوای خود را بر اساس آن تنظیم نمایید. باید از خودتان بپرسید که چرا مواردی مانند سرعت سایت و سازگاری با موبایل را در نظر نمیگیرید، چرا که این موارد تاثیری قابل توجه روی حوزه سئو دارند. با این حال، کار سئوی صفحه بعد از پایان رسیدن بهینهسازی محتوا متوقف نمیشود.
همچنین باعث افزایش نرخ کلیک، ترافیک سایت و کمک به تشخیص ارتباط بین صفحات و محتوای سایت میشود. متاسفانه خیلی از افراد اهمیت آدرس صفحه را در سئو سایت نادیده میگیرند. در حالیکه استفاده از ساختار درست برای لینکها تجربه کاربری را بهبود میبخشد، باعث افزایش رتبه سایت میشود و موتورهای جستجو صفحات سایت را موثرتر میخزند و ایندکس میکنند. تغییرات در رفتار کاربران به عنوان یک واقعیت انکارناپذیر در دنیای دیجیتال، همواره در حال شکلگیری است. با پیشرفت تکنولوژی و افزایش دسترسی به اطلاعات، انتظارات کاربران نیز تحول یافته است. این تغییرات، سئوکاران را وادار میسازد تا به دقت نیازها و عادات جدید کاربران را تحلیل کرده و بهینهسازیهای لازم را انجام دهند.
برای جلوگیری از این مشکل، از تگ Canonical استفاده کنید تا صفحه اصلی محتوای تکراری را به گوگل معرفی کنید و یا به اصلاح و بهروزرسانی محتوای تکراری بپردازید. متنی کوتاه و توصیفی که شامل کلمه کلیدی اصلی صفحه باشد، میتواند به جذب کاربران کمک کند. از توضیحات تکراری برای صفحات مختلف خودداری کنید و مطمئن شوید که هر صفحه توضیح متای خاص خود را دارد. همچنین می توانید برای بررسی ایندکس شدن یا نشدن سایت خود در گوکل از وب مستر کمک بگیرید. بک از مشکلات فنی در سئو سایت ایندکس شدن است که با کمی بررسی می توان آن را رفع کرد.
اگر آن محتوا دیگر وجود نداشته باشد و بک لینک قابل توجهی به URL قدیمی لینک داده نشود، گاهی اوقات صفحه 404 نمایش داده شود هم اشکالی ندارد. برچسبهای عنوان احتمالاً مهمترین عاملی هستند که می توانند بر سئو تأثیر بگذارند. با قرار دادن کلمات کلیدی مورد نظر خود در تگ عنوان، در اصل به گوگل (و کاربران خود) اجازه می دهید که بدانند آن عبارات با محتوای صفحه شما مرتبط هستند. بسیاری از سایت ها از این مزیت استفاده نمی کنند و در نتیجه به اندازه کافی رتبه بالایی ندارند. اگه تگ عنوانت تکراری یا ناقص باشه یا اصلاً وجود نداشته باشه، سایتت ممکنه توی نتایج جستجو افت کنه. ابزارهایی مثل Screaming Frog بهت کمک میکنن تا بررسی کنی که کدوم صفحاتت عمق بیشتری دارن و نیاز به بهبود دارن.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/